Søgemaskiner

Hele idéen med at have en hjemmeside er, at dine kunder/målgruppe besøger den.
Hvis du ikke selv giver dem adressen, - skal de finde den på anden vis, - og det gør de via søgemaskiner.

Derfor er det også vigtigt, at din hjemmeside bliver listet som én af de første, når man søger på ord, der er specifikke for dit område. Faktisk så vigtigt, at en del firmaer tager store summer for udelukkende at "optimere" hjemmesider til f.eks. Google.

Søgemaskine-optimering er indbygget i Alia
- og er aktiv, så snart dit site er oprettet.

Søgemaskiner giver din side en "score" efter: teknisk opbygning (det klarer Alia), hvor mange der linker til den, hvor specifik din tekst er og hvor mange gange det søgte ord optræder i teksten (og specielt i overskrifter).



Fire gode råd til søgemaskine-optimering:

  1. Giv overskriften på siden et sigende navn.
    Det bedste er, hvis din overskrift minder om folks søgeord. Brug f.eks "Pædagog job" som overskrift for en side med stillinger.
  2. Skriv kort og præcist og gentag gerne typiske søgeord flere steder i selve teksten - dog uden at overdrive.
  3. Få folk til at linke til dig.
    Jo flere der linker til dig, jo vigtigere tror søgemaskinen, din side er.
  4. Tilmeld dit site til andre søgemaskiner.
    Bl.a. Google's eget katalog, Yahoo og Jubii.
Optimering Google, Altavista, Yahoo, MSN

 


Alia · Overgaden neden Vandet 45, 5+6. sal · 1414 Kbh K · Tel 3324 4555 · Fax 3296 4122 · Om firmaet Alia